Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2010

βασιλης παπακωνσταντινου

.

Βασίλης Παπακωνσταντίνου: «Το "Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία'' επανήλθε...»
Για όλους και για όλα με χιούμορ και ειλικρίνεια μίλησε σήμερα το πρωί ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου στο Γιώργο Λιάγκα.
Οι δυο τους συναντήθηκαν στο «Πορτοκάλι», σ' ένα χώρο που θυμίζει μπαρ επί σκηνής, όπου τραγουδά φέτος ο γνωστός τραγουδιστής και συνθέτης επί 4 ώρες. Όπως αποκάλυψε, τα κρουστά στο μαγαζί έχουν το σχήμα κουτιών από τσιγάρα, κάτι που εμπνεύστηκε ο ίδιος μετά από την «φασιστική» όπως την χαρακτηρίζει απόφαση για την απαγόρευση του καπνίσματος. Σύμφωνα με τον ίδιο «δεν υπάρχουν παθητικοί καπνιστές αλλά αντιπαθητικοί αντικαπνιστές»!
Με αυτοσαρκασμό απάντησε στην ερώτηση, για το τι πιστεύει ότι είναι αυτό που τον κάνει τόσο διαχρονικό και ίνδαλμα πολλών νέων, λέγοντας ότι αυτό οφείλεται στην εξωτερική του εμφάνιση.
Στη συνέχεια όμως δήλωσε:«Αν ήξερα τι είχα, ίσως από ανθρώπινη αδυναμία να είχα επενδύσει πάνω σ' αυτό οπότε να έχανα.. Είμαι αυτός που είμαι. Είμαι 60 χρονών. Με ακολουθούν άτομα από 8 έως 80 χρονών. Δεν έκανα ποτέ κάτι επίτηδες για να γίνω διαχρονικός. Είμαι περήφανος για τα "όχι" που έχω πει. Τραγουδάω πάντα κάτι που όταν το ακούσω για πρώτη φορά θα με ανατριχιάσει. Αυτό είναι το κριτήριο μου. Έχω τραγουδήσει σχεδόν όλους τους ποιητές μας. Για να τα ακούσει ή να τα τραγουδήσει κάποιος αυτά τα τραγούδια πρέπει να τα νιώσει, να πονέσει η ψυχή του. Γιατί ο πόνος είναι που δημιουργεί. Τόσο πολύ πονάει αυτό, που χρειάστηκα και τη βοήθεια ψυχιάτρου κάποια στιγμή. Είχα κατάθλιψη. Και συμβουλεύω τα παιδιά όταν τους έρχεται κατάθλιψη να πηγαίνουν κατευθείαν στο γιατρό. Είναι ξεφτίλα να προσπαθούν να κάνουν τους νέους επιτυχημένους. Τι σημαίνει αυτό; Από το αν θα περάσεις τις εξετάσεις εξαρτάται η επιτυχία μιας ανθρώπινης προσωπικότητας;»
Μιλώντας για τους νέους και την οικονομική κρίση δήλωσε: «Η σημερινή γενιά των νέων είναι σπουδαία γενιά. Και τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας ή ύπνωσης δε θα πρέπει να τα συκοφαντούν τόσο πολύ. Τα παιδιά που βγαίνουν, φωνάζουν και διεκδικούν έχουν δίκιο. Όλο αυτό με τις φωτιές στους αστυνομικούς στις εξεγέρσεις είναι στημένο για να σπιλώσει τις αληθινές επαναστάσεις των παιδιών. Όσο μεγαλώνω αντί να γίνομαι πιο συντηρητικός, τόσο πιο πολύ μεγαλώνει ο θυμός μου. Απεχθάνομαι αυτούς που λένε ότι τελείωσε η ζωή τους. Δεν είναι έτσι. Δεν πρέπει να παραιτηθείς. Μην το κάνεις για τους υπόλοιπους. Έχω αισθανθεί ότι είμαι βολεμένος, αλλά δεν έχω τύψεις γι' αυτό, γιατί δεν είμαι πλούσιος. Περνάω έτσι όπως θα ήθελα να περνάνε όλοι οι άνθρωποι. Έχουν εξαθλιωθεί οι πολίτες όλου του κόσμου. Δεν είναι ελληνικό το φαινόμενο. Το "Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία'' ξαναήρθε κυριολεκτικά..»
Ποια είναι η άποψή του για τους πολιτικούς; «Όταν βλέπω πολιτικό, τσακώνομαι μαζί του. Δεν είμαι ευχαριστημένος με την Αριστερά αλλά είναι ο μόνος χώρος που ελπίζω. Θέλω μια ενωμένη Αριστερά και συγχρόνως παγκόσμια. Το ΠΑΣΟΚ δεν είναι σοσιαλισμός. Ελπίζω στη λαϊκή αγανάκτηση και μόνο σ' αυτήν και στη συνέχεια στην οργάνωσή της. Μου έχουν γίνει προτάσεις από πολλά κόμματα, όχι μόνο από της Αριστεράς».
Στα πιο προσωπικά του, ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου μίλησε για τη σχέση του με τη γυναίκα του αλλά και την κόρη του, η οποία είναι 14 χρονών:
«Η κόρη μας δε μας βλέπει σαν σταρ. Ούτε εμένα ούτε τη μαμά της (σ.σ. Ελένη Ράντου). Κι όλο αυτό τότε με τα δημοσιεύματα περί χωρισμού το αντιμετώπιζε με χιούμορ. Όλοι μας το αντιμετωπίσαμε έτσι. Η γυναίκα μου με ανέχεται 19 χρόνια. Έχω πολλές παραξενιές. Όταν μαλώνουμε, υποχωρεί όποιος ξεκίνησε πρώτος τη σύγκρουση».
Τελειώνοντας, είπε τη γνώμη του για τους νέους τραγουδιστές αλλά και για την τηλεόραση την οποία αποκάλεσε εργαλείο στα χέρια των αφεντικών της και όχι πολιτιστικό μέσο όπως θα έπρεπε να είναι: «Έχουμε πολλούς νέους καλλιτέχνες με καλές φωνές. Θα ήθελα όμως να είχαν τραγουδήσει άλλου είδους τραγούδια. Βέβαια, είναι γελοία η διάκριση μεταξύ εμπορικού και ποιοτικού τραγουδιού. Έχω 33 δίσκους μέσα σε 36 χρόνια πορείας. Είμαι ανήσυχος, δε μένω στα δεδομένα. Φτιάχνω και ψάχνω συνέχεια καινούρια τραγούδια ή τραγουδάω τα παλιά με άλλο τρόπο».
Όσο για το τι σημαίνει Ροκ γι' αυτόν: «Ροκ σημαίνει βράχος. Δηλαδή ότι έχω θέση και άποψη και εμμένω σαν βράχος σε αυτές τις απόψεις μου».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου